Tuesday 11 February 2014

Serius memang best Ostematrix ni.

Ostematrix bukan sekadar kalsium
✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Ingin tahu sbb apa saya katakan ia bukan hanya kalsium, jom baca.....

Alhamdulillah ostematrix shaklee ni banyak membantu saya dan keluarga. antara masalahnya :

✿ Selepas bersalin anak pertama, saya selalu sakit kt bhgn tulang punggung. Saya mula ambil ostemarix shaklee ni secara konsisten dan tanpa saya disedari, masalah itu dh tiada lagi. Sehinggalah pada suatu hari regular customer saya menceritakan yang beliau ada masalah yang sama macam saya. Sakit pada bahagian tulang punggung. Sampaikan dia bgtahu saya yang dia tidak boleh tidur terlentang sebab sakit. Selepas customer cerita mslh dia tu, barulah saya sedar yg sakit kt tulang punggung saya tu dah tiada lagi.. Serius, tak sedar bila hilangnya. Duduk lama2 pun dh tak sakit lg. Sangat selesa. Jadi, dengan izinNya Ostematrix telah membantu menyembuhkan kesakitan yang saya alami selama ini...

✿ Stat ambil ostematrix masa hamil anak no 2. Tiada langsung masalah kaki bengkak. Berbeza dgn waktu hamil anak yg pertama dulu. Masa hamil anak pertama, saya kerap kali alami masalah bengkak kaki. Masih ingat lagi, bile kaki bengkak, nak pakai kasut pn dh tak muat. hihi. rasa kulit kaki tebal aje masa tu.

✿ Ambil ostematrix masa hamil anak no 2 ni, rasa kurang sakit belakang dan sengal- sengal badan walaupun ketika duduk dan baring terlalu lama. Tidur malam mmg nyenyak aje. Cuma bile bby bergerak tu tersedar la jgk. Best sangat- sangat dapat tidur yang cukup setiap malam.

✿ Yang bestnye lagi bile dah ambil ostematrix ni dah tak payah nak minum susu lagi. Ostematrix ni mempunyai kalsium yang cukup utk keperluan ibu dan bayi. Sejak dah tak minum susu ni, berat badan naik secara terkawal. Tiada masalah lebihan berat badan semasa hamil. Berbeza sangat masa saya hamil anak pertama dulu.

Masa hamil anak pertama dulu, setiap hari saya mesti minum susu. Pagi sekali dan malam sekali. Bile check up, berat badan saya naik terlampau banyak. Saya rasa pelik la jgk sbb makan macam biasa sahaja.

Perbualan antara saya dan doktor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Doktor: Puan minum susu apa?
Saya : Mula- mula hari tu ada la minum susu Anmum. Tapi lepas tu tukar kepada susu Enfamama. Sbb saya ada dgr cerita yang susu Anmum boleh buat bayi jadi besar dalam kandungan. Betul ke doktor?
Doktor: Ya, betul tu. Puan rasa Anmum tu sedap ke?
Saya : A'ah, mmg sedap pun doktor. Antara susu Anmum dgn Enfamama, saya suka lagi Anmum sebenarnya. Tapi sebab takut baby besar, tu yang saya tukar susu tu.
Doktor: Ha, sedap tu la tandanya semua cukup. selain kalsium, cukup dgn lemak- lemak dan segala zat untuk tumbesaran, juga kandungan gula. sebab itu lah baby boleh besar jika ibu banyak minum susu. Lagipun, Anmum ni susu keluaran luar negara. So, tak beberapa sesuai utk orang di Asia. Tengok baby mat saleh. Kebanyakan lahir, besar. So, utk elakkan baby terlampau besar di dalam, ambil sahaja pil kalsium. Nak keperluan DHA, AAA untuk otak, ambil saja minyak ikan omega (Omega Guard Shaklee).Tu pun dah cukup sebenarnya.

Sejak itu, saya hanya mengambil susu hanya pada waktu malam sebelum tidur. Masih belum berani nak ambil pil kalsium lagi masa tu. Akhirnya baby saya lahir seberat 3.5kg secara pembedahan.

Inilah rupanya anak pertama saya
Damia masa beberapa hari selepas dilahirkan. Tembamkan??
Masa ni memang patuh pada semua vitamin yang nurse suruh saya makan. Obimin tu hari2 saya telan...

✿ Masa hamil anak pertama, semua vitamin yg nurse bg saya telan. Ikut je nurse suruh ambil obimin tu. walaupun saya menghadapi masalah sembelit setiap kali menelan obimin itu. Masa tu tiada pilihan. Hanya bergantung pada vitamin yang KK bagi tu je... Tak pandai nak mencuba suplemen lain. Semasa hamil anak no 2, saya dah kenal shaklee. Saya tahu yang Ostematrix Shaklee boleh bantu atasi masalah sembelit ibu hamil dan berpantang. Masa tu saya mula mencuba Ostematrix Shaklee ni. Mkn ostematrix, alhamdulillah, nk ke tandas tak rasa seriau lg.... Senang aje dia keluar. hihi.... rasa selesa perut bile hari2 membuang.

✿ Masa berpantang, ostematrix ni la ibarat nyawa saya. sbbnye kalau sehari tak makan ostematrix ni, jadi mimpi ngeri nk ke tandas. Dengan adanya ostematrix ni, setiap hari mesti 'membuang'. Tiada lagi dah masalah perut kembung dan tak selesa.

✿ Dulu sebelum kenal shaklee saya selalu sakit pinggang. Bile dah mula ambil ostematix ni.. tanpa saya sedari, sakit pinggang dah tiada lagi. mmg dh lama tak sakit pinggang sejak amik ostematrix shaklee ni. hihi...

✿ Mak saya sering mengadu lenguh- lenguh bhgn bahu dan belakang. Saya cuba bagi mak ostematrix, seminggu ambil, mak kata dh takde lagi masalah sakit bahu n belakang. Alhamdulillah... dengan izinNya. Tumpang gembira bile dapat ringankan sakit bahu mak tu. Almaklumlah, mak mengambil upah menjahit baju. Dah tentulah hadapi masalah sakit- sakit bahu dan lenguh- lenguh tu.

Setiap penyakit itu kan ada ubatnya. Oppsss... shaklee bukan ubat ye. Ianya suplement yang menyihatkan badann. Sesuai utk dewasa dan org tua...

✿✿✿ Nak order??? pm/ call msg/ whats up ke 013-6291099. harga mura2h je sy jual. 120 bji harga sangat mampu milik. Lau tahu mesti tak percaya....... Hadiahklah sebotol utk mak, ayah, atok, nenek, dan sedare mara, dh tentu boleh buat mereka tersenyum....✿✿✿





Pertanyaan, konsultasi dan order boleh hubungi saya di:
Imah
♥ sms/whatsApp: 013-6291099
♥ Emel : rahaimah140503@gmail.com 
♥ Layari fb Saya : www.facebook.com/syarahaimah



No comments:

Post a Comment