Tuesday 11 February 2014

Set resdung tip top

Secara jujurnya masa baru kenal Shaklee, saya tak tak tahu pun shaklee ni ada vitamin utk hilangkan resdung. Saya ambil suplement sbb utk persediaan penyusuan masa tu....

Masa saya mengandung ank no. 2, saya mengalami resdung yang teruk. Tak kire pagi, ptg, siang, mlm mesti bersin berkali2... Bangun je pg terus rasa nak bersin. Waktu tgh solat subuh mmg sampai meleleh2. Habis telekung dibasahi hingus. Sekali bersin boleh dikatakan lebih daripada 5 kali. Lepas tu hingus meleleh sentiasa… Biasanya org peknen mesti akan mudah sangat2 nk terkencing kn bile bby dh semakin membesar dlm kndungan?? Itulah masalah besar saya……. Bile bersin terlampau kuat mesti sampai terkencing sikit. Pundi kencing orang mengandung lemah la katakana… Serius mmg teruk tahap bersin saya.

Selesema saya masa tu mmg berlarutan sehingga sebulan. Baru je ok sikit,3-4 hari teruk balik. Mmg teruk sgt masa tu... sampai suami tegur "ai, tak hilang- hilang lg ke selesema tu? punye lama, dkt sbln"....[serius, itulah selesema yang paling teruk yg saya pernah dpt... biasa paling lama pn sminggu jer. Maybe sbb penangan mengandung kot.] Nk mkn ubt2 ni tak elok sgt kn utk org peknen… so, saya nekad utk ambil vitamin C Shaklee tu secara konsisten stiap hari…

Masa tu saya ambil Vitamin C [dlm gambar] tu sehari 2 biji. Pernah gak saya ambil 3 bj sehari sbb dh tak tahan sgt. Bile bersin terlalu kuat mesti nk terkencing sama. Dh tak larat tiap kali bersin kuat mesti kna tukar sluar. Lagi pun vitamin C boleh ubati selesema. Dalam masa yang sama saya mkn B-Complex + Alfalfa.
Masa ni saya masih tak tahu yang vitamin C + Bcomplex + Alfalfa tu sbnrnye adalah set resdung shaklee... bile google... baru tahu.....

Dlm hati "la... selama ni vitamin yg aku mkn tu set resdung rupanya... patutlah selesema yang kronik dlu tu dh xde". Alhamdulillah masalah resdungku sudah tiada lagi…. J





Ni antara set resdung yang saya ambil...







Pertanyaan, konsultasi dan order boleh hubungi saya di:
Imah
♥ sms/whatsApp: 013-6291099
♥ Emel : rahaimah140503@gmail.com 
♥ Layari fb Saya : www.facebook.com/syarahaimah





No comments:

Post a Comment